Helsinge Rideklub er én af landets ældste klubber, og så er vi godkendt til at have både berider- og hestemanagerelever.
Vi er naturligvis medlemmer af Dansk Rideforbund, hvilket betyder, at du som medlem har mulighed for at deltage i stævner og tage Ryttermærker. Du er også dækket af idrættens forsikringer, når du virkerfor klubben efter aftale med os. (Vi gør dog opmærksom på, at forsikringen ikke dækker, når du almindeligvis opholder dig i klubben og deltager i undervisning, rider alene osv. Som medlem skal du derfor selv tegne en privat ansvars- og ulykkesforsikring. Husk at tjekke med dit selskab, om de betragter ridning som ekstremsport, da det kan kræve en særskilt forsikring.)

Klubben certificeret i følgende

• Organisation
  • Sikkerhed
  • Elevskole
  • Bæredygtighed
  • Lærested

Hver certificering består af 10 punkter, som klubben skal leve op til. Det sikrer dig som medlem, at bestyrelsen arbejder med god klubdrift, at der er fokus på sikkerhed, fokus på kvalitet i rideskolen og i opstaldningen samt, at klubben lever op til lærestedscertificeringen.
Læs mere om de forskellige krav hér.
Klubben får hvert 2. år besøg af en repræsentant fra Dansk Rideforbund, der skal sikre, at vi fortsat lever op til kravene.